9 Nisan 2008 Çarşamba

Doğa tutkunları için pick-up’lar

Doğaya kaçışın aracı olarak bilinen pick-up’lar Türk otomobilseverlerin gözdesi oldu. Pickup’lar hafta sonu şehir dışına çıkan, off-road yapmayı sevenler tarafından tercih ediliyor..
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de otomobil talebini belirlemede trendlerin önemi ortada. Yeni heyecanlar, yeni tasarımlar ve sosyal yaşantıdaki değişimler otomobilde yeni modalar yaratıyor. Otomobil dünyasındaki en son ve en yeni ‘moda’ ise doğaya kaçışın aracı olarak bilinen pick-up’lar. Özellikle Amerika’da coğrafi şartlardan ötürü çok fazla talep gören pick-up’lar, Türk otomobilseverlerin de yeni gözdesi oldu. Ticari araç sınıfında olmasına rağmen, her geçen gün daha fazla talep gören pick-up segmentinde büyümenin en önemli nedeni, bu araçları hobi amacıyla kullananların sayısındaki artış olarak gösteriliyor. Genelde erkekler tarafından tercih edilen pick-up’lar doğa sporlarına düşkün, hafta sonu şehir dışına çıkan, off-road yapmayı sevenler tarafından kullanılıyor. Ayrıca, otomobil konforuna sahip olması, şehir içi kullanım kolaylığı, güvenlik standartlarının yüksek oluşu, haftasonu kullanımına uygunluğu, ikinci otomobil ihtiyacını gidermesi ve zaten varolan ticari kullanımın yanında kişiye özel kullanım imkanı vermesi de, pick-up’ların bu avantajını artırıyor. Bu araçların içinin binek otomobillere yaklaşan konforu, ticari amaçlı kullanıma ihtiyaç duyan kesimin de ilgisini çekiyor. Özellikle, iş dışında da ticari araçlarını kullananlar pick-up’lara ilgi duyuyor. Şehir dışı kullanımı oldukça fazla olan bu araçların yoğun şantiye şartlarına veya zorlu doğa koşullarına uygun 4×4 modelleri de pazara sunuldu. Bu araçlardaki ürün yelpazesi tek ve çift kabin modelleri olmak üzere her türlü ihtiyaca cevap verecek şekilde yaratılmış durumda. 4×2, 4×4, tek kabin ve çift kabin olmak üzere çeşitli versiyonları bulunan pick-up’ların en çok çift kabinli olanları tercih ediliyor. Pazarda satılan pick-up’ların yüzde 90′ına yakını çift kabin olarak satılıyor. Son yıllarda station wagon otomobillerden ve 4×4′lerden bu pick-up’lara doğru bir kayış dikkat çekiyor. Türk tüketicisi de station wagon pazarının dar olması nedeniyle bu pazarda fazla çeşit bulamayarak pick-up’lara yöneliyor. Ayrıca, yeni moda haline gelen pick-up’lara 4×4 pazarından da kayış olduğu görülüyor.

Hiç yorum yok: