8 Nisan 2008 Salı

Fiat Linea, Renault Megane, Toyota Corolla karşılaştırmaları


Fiyatına güveniyorKompakt sınıfın en yeni üyesi Fiat Linea, uygun fiyat etiketi ve Blue&Me gibi ilginç donanımlarıyla ön plana çıkmak istiyor. Ancak bunun için önce sınıfın başarılı satış rakamlarına ulaşan üyeleri Renault Megane Sedan ve Toyota Corolla ile yüzleşmek zorunda.Fiat Linea son dönemlerde kendinden en fazla söz ettiren otomobillerin başında geliyor. Kompakt sedan alıcılarının ilgisini, etkili reklam kampanyası ve uygun fiyatıyla çekmek isteyen otomobilin, Fiat'ı kompakt sınıfta başarıya ulaştırıp ulaştıramayacağı büyük bir merak konusu. Hiç şüphe yok ki etiket bu sınıfa yönelenlerin satın alma tercihlerini en fazla etkileyen faktör. Bu konuda 27.000 YTL'lik düşük baz fiyatıyla Linea'nın çok iddialı olduğu ortada. Çünkü rakip olarak görülen diğer kompakt sedanların hemen hemen hepsi, çok daha yüksek etiketlere sahip. Peki Linea'nın satış rakamları sadece fiyatına mı endeksli olacak? Kompakt sınıfın yeni yüzü bu sorunun cevabını en fazla tercih edilenler arasında bulunan dişli rakipleri karşısında veriyor: Renault Megane ve Toyota Corolla! Fiat Linea karşılaştırmamıza çok güvendiği 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor seçeneğiyle katılıyor. Durum böyle olunca rakipler de Linea'nın karşısına dCi ve D- 4D logolu motor seçenekleriyle çıkıyorlar.
Linea'nın en önemli kozu fiyatı olduğunda göre öncelikle otomobillerin taşıdıkları etiketler üzerine yoğunlaşmak daha isabetli olacaktır. Karşılaştırmamızın, en yaşlı üyesi Megane Sedan'ın 100 HP gücündeki 1.5 litrelik dCi motor seçeneği 41.650 YTL'den başlayan etiketiyle karşılaştırmamızın en pahalı otomobili konumunda. Toyota Corolla 1,4 D-4D'de ise 38.200 YTL'lik biraz daha uygun bir baz fiyat etiketi bulunuyor. Şimdi sıkı durun! Çünkü kendini kanıtlama çabasındaki Linea'nın 1.3 litrelik Multijet motor seçeneğini, 31.750 YTL'lik bir fiyata satın almak mümkün. Peki bu uçurumun sebei ne olabilir? Baz versiyonlar arasındaki standart donanım farkı, bu sorunun cevaplarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Çünkü hem Megane Sedan 1.5 dCi 100 HP hem de Corolla 1.4 D-4D oldukça kalabalık donanım listeleri sunuyor.
Linea ise bu konuda daha cimri davranıyor. Tamam, Linea da ''Blue&Me'' gibi ilginç bir özellik sunuyor, ancak bunun için üst donanım seviyelerini tercih etmek gerekiyor. Yani anlayacağınız ''sizi anlayan otomobil'' sloganıyla sunulan Linea, baz donanım seviyesinde sizi anlayamıyor. Linea, 4560 mm'lik uzunluğuyla karşılaştırmanın en uzun otomobili olsa da rakipler daha heybetli ve oturaklı görünümlere sahip. En güzel pozunu profilden veren Linea ise dar ve yüksek gövde yapısı sebebiyle önden ve arkadan bakıldığında oldukça cılız görünüyor. Bizce hem Megane hem de Corolla bir üst sınıfla rekabet edebilecek, daha tatminkar bir görsellik sunuyor. Linea'nın rakiplerinden daha az olan genişliği iç mekanda da kendini gösteriyor. Aslında her üç otomobil de benzer diz ve baş mesafeleri sunuyor. Ancak omuz genişliğinde Linea'nın biraz daha cimri olduğu gözleniyor. Tıpkı malzeme kalitesinde olduğu gibiLinea'nın iç mekanında bolca set plastik kullanılmış olması kalite hissini biraz düşürüyor. Megane ve Toyota ise sürücüyü kaliteli bir kabinle çevreliyor. Yumuşak plastik malzemelerin en fazla Renault Megane'da karşımıza çıktığını belirtmeliyiz. İrili ufaklı pek çok eşya gözüne yer veren Megane ve çiftli torpido gözünde eşyalarınıza geniş bir yer açan Corolla kullanım alanları konusunda da gayet tatminkar. Linea ise daha çok küçük eşyaları ağırlayacak bölmeler sunuyor.
Bagaj hacmi kompakt sedan alıcıları için en önemli kriterlerden biri. Megane 520 litreyle karşılaştırmanın en geniş bagajını sunarken onu 500 litrelik hacimle Linea izliyor. Corolla ise 450 litrelik daha hacimsiz bir bagaja sahip... Bagaj yapılarına baktığımızdaysa Linea bizi biraz üzüyor. Dar açılan bagaj ağzı, yüksek eşik ve dışında tutamak bulunmayan bagaj kapağı teselliyi hacimde aramamıza sebep oluyor.İç mekan özelliklerinde rakiplerinin gerisinde kalan Linea, acaba motor performansı ve sürüş özelliklerinde ne kadar rekabetçi? Bunu anlamak için teker teker otomobillerin direksiyonlarına kuruluyoruz. Öncelikle Linea ve Megane'ın en rahat koltuklara sahip olduğunu söylemeliyiz. Corolla'nın koltukları bir süre sonra bel ağrısı yaratıyor. Görüş açılarındaysa Megane Sedan başı çekiyor. Küçük tasarlanan yan aynaları saymazsak genel olarak sorunsuz görüş açıları sunan bu otomobili Corolla izliyor. Arka koltuk kafalıkları sebebiyle kısıtlanan arka görüş Corolla'nın bu konudaki tek zaafı.Linea'daysa daha farklı bir durum söz konusu. Tasarımın yeni trendlerinden biri olan yatık A sütunu sebebiyle ön çapraz görüş sıkıntısı yaşatan otomobil yüksek arka bölümüyle de park manevralarında dikkat gerektiriyor. Yola çıktığımızda otomobillerin sorunsuz, ancak birbirinden çok farklı karakterde sürüş özelliklerine sahip oldukları görülüyor. Linea ve Corolla en iyi direksiyon hissini sunarken, Megane Sedan tepkisiz direksiyonu, fazla kemikli vites geçişleri ve sert pedallarıyla keyif vermekten biraz uzak. Linea'nın geri vitese geçerken problem yaşatan şanzımanına karşılık Corolla karşılaştırmanın en sorunsuz vites geçişlerini sunuyor. Konfor odaklı süspansiyonlara sahip olan Fieat Linea, yol tutuş konusundaysa genel olarak sorunsuz bir karakter sergiliyor. Yüksek gövde yapısı ve yumuşak süspansiyon yapısına rağmen hız fazla artmadığı sürece stabilitesini korumayı başaran otomobil yüksek hızlara çıkıldığındaysa rakipler kadar güven veremiyor. Linea karşılaştırmanın tek 16 supaplı turbo dizelini sunuyor. 90 HP gücündeki 1.3 litrelik Multijet 200 Nm'lik maksimum tork değerine sahip. Aynı gücü üreten D-4D logolu 1.4 litrelik Toyota motorunun ulaşabildiği maksimum tork rakamıysa 190 Nm. Tıpkı Toyota'nın D-4D ünitesi gibi 8 supaba sahip Renault motoru karşılaştırmanın en hacimli ve en güçlüsü konumunda. 1.5 litrelik dCi, 100 HP güç üreterek 200 Nm maksimum torka ulaşabiliyor. Performans ölçümlerimizde 8 supaplı turbo dizellerin daha iyi değerlere imza attıkları görülüyor. Linea'nın 16 supaplı Multijet'i gereken performansı sağlamakta pek ısrarcı olamıyor. Özellikle alt devirlerde çekiş sıkıntısını yaşatan ünite, konu yakıt ekonomisi olduğundaysa adeta harikalar yaratıyor. Her üç otomobilin de fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km olarak veriliyor. Ölçümlerimizde 4.7 lt/100 km'lik bir tüketime imza atan Linea, sınıfının en tutumlularından biri olduğunu ortaya koyuyor. Yani pek çok konuda rakiplerinin gerisinde kalan otomobil, konu tüketim olduğunda adeta öne atılıyor. Tıpkı fiyat etiketinde olduğu gibi.

Renault MeganeKarşılaştırmamızın en yaşlı üyesi Renault Megane'ın iç mekanında kullanılan plastiğin kalitesi oldukça iyi. Garip tasarımlı el frenl kolu ve müzik sistemi kumandaları dışında herhangi bir ergonomi problemi yaşanmıyor. Diz ve baş mesafesi yönünden herhangi bir sıkıntı yaşatmayan Megane'ın geniş yan camları iç mekanda ferah bir ortam oluşturuyor.
Renault Megane Özellikleri

Hiç yorum yok: