8 Nisan 2008 Salı

Yeni Corolla 35 bin YTL'den başlıyor

Toyota'nın tamamen yenilenen ve Japonya'dan ithal edilen Corolla Sedan'ı, 34 bin 800 YTL'den başlayan fiyatlarla piyasada
28 Ocak 2007 Pazar
LEVENT KÖPRÜLÜ
Piyasaya çıktığı Kasım 1966’dan bu yana 143 ülkede toplam 32 milyon adet satan Toyota Corolla, 10. nesliyle Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Japonya’dan ihtal edilen yeni Corolla Sedan, piyasaya çıktı.
Latince “Çiçeklerin tacı” anlamına gelen Corolla, Toyota’nın da “baştacı.”Nitekim Toyota yetkilileri, “Herkes Hatchback Auris’i tanıttığımızda, Corolla’nın öleceğini düşünüyordu. Ancak o bir Toyota ikonu” diyor.Japonya’da tasarlanan yeni Corolla Sedan, Türkiye’de üretimi sona eren önceki nesilden daha geniş ve lüks bir araç olarak geliştirilmiş.Müşterileri sadece dayanıklılık değil, bu kez tasarımla da kalbinden vurmayı amaçlayan Toyota, aracı üst sınıf bir otomobil gibi tasarlamış.1.6 lt 124 HP benzinli ve 1.4 lt (90 HP) dizel motorlarla satılmaya başlanacak Corolla’nın donanımı da hayli zengin tutulmuş.
Tavsiye edilen anahtar teslim fiyatları
Benzinli
1.6 Class 34,800 YTL
1.6 Class M/M 36,550 YTL
1.6 Comfort 36,400 YTL
1.6 Comfort M/M 38,150 YTL
1.6 Elegant 40,850 YTL
1.6 Elegant M/M 42,600 YTL
1.6 Elegant M/M +VSC +Xenon 45,600 YTL
Dizel
1.4 D-4D Class 38,200 YTL
1.4 D-4D Comfort 40,400 YTL
1.4 D-4D Comfort M/M 42,150 YTL
1.4 D-4D Elegant 43,000 YTL
1.4 D-4D Elegant M/M 44,750 YTL
1.4 D-4D Elegant +VSC 44,300 YTL
1.4 D-4D Elegant M/M +VSC 46,050 YTL

Üç kapılısı sadece Türkiye’den

Toyota’nın, Avrupa’nın en popüler sınıfında iddialı olmak için tamamen yeni bir isimle geliştirdiği Hatchback aracı Auris, nisan ayından itibaren Avrupa pazarında satışa çıkıyor. Firmanın İngiltere ve Adapazarı fabrikalarının bantlarından indirmeye başlayacağı Auris’in üç kapılısı sadece Türkiye’de üretilecek.Orta sınıftaki yeni Auris, sürücü odaklı geliştirilen bir otomobil. Mühendisleri, bu yüzden Auris’i “içten dışa doğru” tasarlamış. Ardından da “sürücünün etrafına bir kasa” tasarımı gerçekleştkirmişler. Bu yüzden Auris’in iç mekanı, oldukça farklı özelliklere sahip.Vites kolu daha yukarıda konumlandırılırken, orta konsol, bir sanat şaheseri görünümü taşıyor. Zaten Fransa’daki Notre Damme kilisesinden ilham alınarak tasarlanmış. Özel aydınlatmalı göstergelerin ortasında, dijital benzin ve hararet göstergelerinin yanı sıra yol bilgisayarı ve kilometre sayacı yer alıyor. Türkiye’de sonbaharda satılması beklenen 5 kapılı Auris, Corolla ile aynı motor seçeneklerine sahip olacak.
Ucuz işçilik değil kalite için varız...
Toyota Motor Avrupa Başkanı Tadaşi Araşima, Toyota olarak ucuz iş gücünün kendileri için en son kriterlerden biri olduğunu kaydederek kaliteli üretimi ve stratejik avantajlarının Türkiye’yi tercih etmelerindeki önemli unsurlar olduğunu kaydetti. Yeni Corolla Sedan ve Türkiye’de de üretimine başlanacak Auris Hatchback’in tanıtımında Türk gazetecilerin sorularını yanıtlayan Araşima, Türkiye’nin gerek iç pazar potansiyeli, gerekse de üretim kalitesiyle kilit rol oynadığını belirtti. Araşima, “Bir yandan Türkiye’de üretimi artırıp, diğer yandan iç pazarda büyümek istiyoruz. Türkiye’deki gücümüz bize Avrupa’da büyük avantaj sağlayacak” dedi.
'Auris’i de üreteceğiz’Araşima, dünyada sadece Türkiye’de ürettikleri Verso’nun yanı sıra Avrupa’da pazarında satışlarını artırma yönünde büyük rol oynayacak yeni Auris’in 3 ve 5 kapılı versiyonlarını Adapazarı’nda üretileceklerini söyledi. Auris’in 5 kapılısı İngiltere ve Türkiye’de, 3 kapılısı ise sadece Türkiye’de üretilecek. Auris’in 2007’de 150 bin, 2008’deyse 200 bin adet satılmasını planladıklarını anlatan Araşima, Adapazarı’ndaki tesislerinde yılda yaklaşık 60-70 bin adet Auris üreteceklerini, talebe göre Verso ile adetsel ayarlama yapabileceklerini kaydetti. Aracın üretim kalitesinin en üst düzeye çıktığı anda üretime başlayacaklarını, bu nedenle Adapazarı’ndaki deneme üretimlerini sürdürdüklerini anlatan Araşima, Türkiye’deki üretimin kalitesine inandıklarını söyledi.
'Ticari de gelebilir’Tadaşi Araşima, “Öncelikle üretim yapacağımız ülkenin konumuna ve stratejik avantajına bakarız. Daha sonra üretim kalitesi bizim için önemlidir. Ucuz iş gücüyse, aradığımız son kriterdir. Bu yüzden Türkiye, kalitesi ve konumuyla Toyota için çok önemli bir merkez” dedi. Corolla Sedan üretiminin, kapasite nedeniyle Türkiye’den Japonya’ya kaydırıldığını söyleyen Araşima, Avrupa’da hafif ticari araç sınıfına da girmek istediklerini, karar vermeleri halinde bu aracın üretim yeri olarak Türkiye’nin en önemli adaylar arasında bulunduğunu söyledi

Hiç yorum yok: