8 Nisan 2008 Salı

Toyota Corolla 1.6 SOL


Toyota tarafından tepeden tırnağa yenilenen Corolla, eski modellere, tasarım, konfor ve performans açısından açık ara fark atıyor. Daha zengin donanım seçenekleriyle de dikkat çeken ve ürün yelpazesi genişleyen yeni Corolla, Brad Pitt'in oynadığı reklamlarla oluşmaya başlayan yeni imajıyla bu yıla damgasını vuracak gibi görünüyor.
Tasarım2000 yılında üretilen Yaris ile yeni çizgisinin ilk adımını atan Toyota, bu aracın gördüğü ilgi üzerine Corolla'yı da aynı yönde geliştirmeye karar vererek Yaris'in ön yüzünü yeni Corolla modellerinde kullanmış.Aracı kullanırken en çok dikkatimi çeken özellik, Corolla'nın yeni tasarımıyla çevredeki insanların ilgisini çekmesi oldu. Alışılagelen Corolla çizgisinden çok daha farklı ve sıradışı hatlara sahip olan araç, yeni tasarlanan esnek ön tamponla daha yuvarlak hatlara sahip. Radyatör ızgarası da önceki modellere oranla genişletilen aracın önünde, darbelere dayanıklı özel bir camla kaplanan çift parçalı multireflektör farlar kullanılıyor.Önceki modellere göre daha yüksek ve daha geniş bir hacime sahip 2002 model Corolla'da bu sayede iç mekan da geniş kullanım olanağı sağlıyor.Yeni Corolla ailesi 4 kapılı sedan, 3 ve 5 kapılı hatchback, Verso (MPV) ve Wagon olmak üzere 5 farklı karoseri versiyonundan oluşuyor. İç mekanCorolla Sedan'ın iç hacmi büyük ölçüde genişletilerek, daha kullanışlı bir hale getirilmiş. Aracın yarı sert olarak tasarlanan koltukları oldukça ergonomik. Gösterge paneli ve torpido gözleri yumuşak dokuya sahip malzemelerle kaplanmış. Aracın el freni, vites kolu topuzu, iç kapı kolları ve havalandırma çıkışlarındaki krom kaplamalar da iç mekanda kalite hissini uyandıran önemli etkenler olarak göze çarpıyor. Kolay anlaşılır şekilde yeniden tasarlanan gösterge panelindeki en büyük değişiklik, Lexus'da da kullanılan optitron göstergeler. Bu özellik sayesinde gösterge panelinin aydınlık ayarına elektronik olarak kumanda edilebiliyor. Yeni Corolla'da kullanılan üç kollu direksiyon simidi üzerinde yer alan radyo-teyp kumandası da dikkat çeken başka bir unsur. Ancak kumandanın direksiyon üzerinde yer alması yerine direksiyonun arkasına sabitlenmesi daha kullanışlı olabilir. Direksiyonu çevirdiğiniz zaman direksiyon simidi ile birlikte dönen kumandanın kullanımı sürücüyü biraz zorlayabiliyor. Aracın ön panelinin ortasında bulunan konsol üzerinde yukarıdan aşağıya doğru sırasıyla, radyo-teyp, CD çalar, elektronik saat ve polen filtresine sahip otomatik klima yer alıyor. Radyo-teyp üzerinde bulunan ekrandan aynı zamanda yol bilgisayarından gelen bilgileri de okuyabiliyorsunuz.Aracın arka koltuklarının katlanabilir olması da iç mekanı daha kullanışlı hale getiriyor.Sıkışma kontrollü elektronik camlara sahip araçta, el frenin arka kısmında üst üste yer alan ve ufak tefek eşyalarınızı koyabileceğiniz oldukça kullanışlı iki adet göz, vites kolunun hemen arkasında ise bardak tutucuların bulunduğu bölüm yer alıyor. MotorYeni Corolla ailesinde daha zengin motor seçenekleri de sunuluyor. Tüm modellerde Toyota tarafından geliştirilen ve düşünen motor adı verilen VVT-i ile VVTL-i teknolojileri kullanılıyor. Verso'da 1.8 litrelik VVT-i, T-Sport modelinde ise 1.8 litrelik VVTL-i motor kullanılıyor. Corolla ailesinin diğer modelleri ise 1.4 ve 1.6 litrelik VVT-i motor seçeneklerine sahip. Benim test ettiğim Corolla Sedan 1.6 SOL (otomatik vites) modelinde kullanılan 1.6 litrelik VVT-i motor (110 beygirgücü) aracı sıfırdan 100 km/sa. hıza 11.8 saniyede ulaştırıyor. En yüksek hızı 175 km/sa. olarak gerçekleşen otomobil, 00 kilometrede ortalama 7.8 litre yakıt tüketiyor. Aynı aracın düz vitesli versiyonunda ise otomobil sıfırdan 100 km/sa. hıza 10.2 saniyede ulaşırken, en yüksek hız 190 km/sa. olarak gerçekleşiyor. Bu aracın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede ortalama 7.0 litre.PerformansCorolla'nın Sedan 1.6 SOL versiyonunda (otomatik vites), motor sesi önceki Corolla'larda olduğu gibi içeriye hemen hemen hiç gelmiyor. Ses yalıtımı oldukça iyi yapılan aracın otomatik vitesi D konumunda 4 kademeye sahip. Vites aralıklarının uzun bırakılmış olması da otomatik vitesten kaynaklanan performans kaybını en az seviyeye indirmiş. Ani hızlanmalara karşı duyarlı olan araç, geniş vites aralğı sayesinde sürücüye bu olanağı sağlıyor. Virajlarda önceki modellere oranla çok daha başarılı bir yol tutuş sergileyen Corolla'nın yeni modelinde manevra kabiliyeti de geliştirilmiş. Fren sistemi açısından 2001 model Corolla Sedan 1.6 SOL ile karşılaştırıldığında yeni model, bu konuda çok daha başarılı.GüvenlikYeni Corolla'da EBD (Elektronik Fren Dağılımı) destekli ABS ve 4 tekerlekte bulunan hız sensörleri, ani fren ve virajlarda dengeyi sağlıyor. Önceki modellere oranla daha çok darbe emici bölge içeren Corolla'da birbirinden bağımsız süspansiyon sistemi yol tutuş kabiliyetini artırıyor. Yine araçta sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları da yer alıyor.

Hiç yorum yok: