9 Nisan 2008 Çarşamba

Lüks oto satışları artınca, Cadillac geliyorum dedi


Türkiye’de otomobil satışlarının düştüğü dönemlerde bile lüks otomobil satışlarında yaşanan artış dünyanın bir çok ünlü markasına Türkiye yolunu açtı. Bu yıl İtalyan Lamborghini ve İngiliz Bentley Türkiye’ye giriş yaparken, ünlü Amerikan markası Cadillac da 2008 yılında ’Geliyorum’ mesajı verdi.
TÜRKİYE’de lüks otomobil satışlarında yaşanan artış son dönemde bir çok markanın pazara girmesinde etkili oluyor. İtalyan Lamborghini ve İngiliz Bentley, bu yıl Türkiye pazarına giriş yaparken ünlü Amerikan markası Cadillac da 2008 yılında Türkiye’ye gelmeye hazırlanıyor. Amerikan General Motors’un (GM) bünyesinde yer alan ünlü lüks otomobil markası Cadillac’ın Uluslararası Pazarlar Direktörü John F.Howell, Türkiye’deki lüks otomobil satışlarını mercek altına aldıklarını belirterek, “Lüks otomobil satışlarının sürekli artış gösterdiği Türkiye’ye Cadillac markasını sokmak istiyoruz. Bu konuda çalışmalarımız sürüyor” dedi.
SADECE TÜRKİYE’DE YOKUZ
General Motors’un (GM) Avrupa’nın önde gelen otomotiv editörlerine yönelik Frankfurt’ta gerçekleştirdiği toplantıda görüştüğümüz John Howell, “Cadillac bugün Türkiye hariç tüm Avrupa’da satılıyor. Son dönemde Türkiye’deki lüks otomobil satışlarındaki artışın farkındayız. Bu yüzden planlarımızı Türkiye’ye girmek için yapıyoruz” diye konuştu.
Türkiye’nin dışında yer almadıkları Hindistan ve Brezilya’ya da girmek istediklerini belirten Howell şöyle konuştu: “Bu üç pazar bizim yer almak istediğimiz pazarların başında yer alıyor. Şimdi bu pazarlara kendimiz mi yoksa distribütör aracılığıyla mı girelim onları araştırıyoruz. Cadillac markası Avrupa’da GM Europe’nun bünyesinde değil. Bu markayı tüm Avrupa’da Hollandalı Kroymans şirketi satıyor. Tabiki GM Avrupa’yla işbirliği içindeler. Türkiye’de ise Cadillac’ı hangi kanalla satmak gerektiği konusunda çalışıyoruz.”
MERCEDES VE BMW’NİN RAKİBİ: GM Türkiye’nin bünyesinde üç markanın olduğunu hatırlatan Howell, “Opel, Chevrolet ve Saab şirketin bütün zamanını alıyor. Cadillac’ı da bu bünyeye sokmak doğru mudur bilmiyorum. Cadillac’ı biz Avrupa’da ayrı bir distribütörle satıyoruz. Türkiye’de de ayrı bir kanaldan satıp daha fazla üstünde yoğunlaşabiliriz” dedi. Bu konuda nihai kararı vermediklerini belirten Howell, “Hangi kanaldan satacağımıza bakacağız ama biz 2008 yılında Türkiye’ye girmek istiyoruz” dedi. Howell, Avrupa’da ve Türkiye’de Mercedes ve BMW’nin en büyük rakiplerini olacağını belirterek, “Cadillac’ı lüks sınıfta dünyanın en çok satan markası yapmak istiyoruz. Bu hedefimizde Avrupa önemli bir yer teşkil ediyor” dedi.
GM: TÜRKİYE’DE BİZ SATARIZ
GM Avrupa Başkan Yardımcısı Jonathan Browning ise Cadillac markasını Türkiye’de satmak istediklerini belirterek, “Evet bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Cadillac Türkiye’de GM bünyesinde satılacaktır. Ayrı bir distribütörle faaliyet göstermeyecektir” dedi. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik’te Cadillac’ın ayrı bir bünyede satılacağını düşünmediğini belirterek, “Evet Avrupa’da markayı Kroymans isimli bir distribütör satıyor ama Türkiye’de bizim dışımıza çıkacağını düşünmüyorum” dedi.
105 yıllık marka
Otomotiv enndüstrisinin doğum yeri olarak kabul edilen Amerika’nın en önemli markalarından biri olan Cadillac’ın hikayesi çok eskilere dayanıyor. 1902 yılında Henry Martyn Leland tarafından kurulan şirket adını Fransız asıllı bir kaşif olan Atoine Laumet de la Mothe Sieur de Cadillac’tan alıyor. Amerika’da özellikle ürettiği lüks otomobillerle haklı bir üne sahip olan Cadillac, 1909 yılından bu yana General Motors bünyesindeki markalar arasında yer alıyor. 1908 yılında ürettiği otomobille dünyada araç içi kablo sistemini standart olarak sunan ilk marka olan Cadillac, 1914 yılında da ilk 8 silindirli motoru üretti. Üretim serüveni boyunca birçok ilke imza atan Cadillac, yüksek kalite ve lüks yaşamın simgelerinden birisi haline geldi. Cadillac, ürettiği otomobillerindeki dikkat çekici dizaynı ile başta ABD olmak üzere tüm dünyada büyük prestije kavuşup bir ekol marka haline gelmeyi başardı.
TÜRKİYE CADILLAC’I TANIYOR
Türkiye’nin 1950’li yıllarda tanıştığı Cadillac markası, Türkiye’de önemli bir marka bilinirliliğine sahip. Son yıllarda grey market kanalıyla satışı yapılan Cadillac’ın Türkiye’de en çok tercih edilen modeli 4X4 modeli Escalade.
Saab, ilk 4×4’ünü Meksika’da üretecek
GM’in Frankfurt’ta düzenlediği toplantıda Saab’ın gelecek stratejileri ve vizyonu hakkında da önemli açıklamalar yapıldı. Bu yıl yeni 9-3 modelini piyasaya sunmaya hazırlanan Saab, 2009 yılında ise lüks SUV (4X4) sınıfına adım atmaya hazırlanıyor. Saab, GM’in Meksika’daki fabrikasında ilk SUV aracını üreterek ilk kez İsveç dışında bir modelinin üretimini yapmış olacak. Saab’ın yeni SUV aracı, Cadillac’ın yeni SUV aracıyla aynı platformda üretilecek. Saab, son dönemde büyüyen lüks SUV sınıfında yeni modeliyle iddialı olacağı mesajını verirken, aracın 2009 yılında piyasaya sunulacağını açıkladı. Saab’ın SUV modeli tüm dünyada satılacak. Saab, yeni SUV aracı dışında tamamen yenilenen 9-5 modelini de 2009’da piyasa sunacak. Yeni 9-5 SUV aracının ardından piyasadaki yerini alacak.
Pazar yüzde 15 daraldı ama lüks otoda satışlar yüzde 30 arttı
2006 yılında Türkiye’de otomobil satışları bir önceki yıla göre yüzde 15 düşüş kaydetti. Ancak aynı dönemde lüks ve üst lüks sınıfta yüzde 30’a varan artış yaşandı. E ve F sınıfı diye adlandırılan lüks ve üst lüks sınıfta 2005 yılında toplam 13 bin 295 adet satılırken bu rakam geçtiğimiz yıl sonunda 15 bin 471 adede yükseldi. Geçtiğimiz yıl en büyük artış üst lüks sınıfta gerçekleşti. 2005 yılında üst lüks sınıfta 2 bin 900 araç satılırken bu rakam 2006 yılı sonunda 3 bin 779 adede yükseldi. Bu da toplam pazar yüzde 15 daralırken, özellikle üst lüks sınıfta yüzde 30’ün üstünde bir artış yaşanmasını sağladı.

Hiç yorum yok: